الأربعاء 5 أكتوبر 2022
حالا
رئيس التحرير
محمود سعد الدين

بعد التعليم.. سمية الخشاب محلل رياضي لدوري أبطال أوروبا

سمية الخشاب  موقع بصراحة الإخباري
سمية الخشاب

قررت الفنانة سمية الخشاب، أن تتحول إلي محلل رياضي، من خلال العديد من التغريدات التي نشرتها عبر حسابها الرسمي بموقع التغريدات القصيرة"توتير"، ويأتي ذلك بعدما قامت بمساعدة طلاب الثانوية العامة في الملخصات النهائيات قبل الامتحانات.

علقت الفنانة سمية الخشاب، على نتيجة قرعة دوري ابطال اوروبا "التشامبيونزليج"، وكتبت عبر "توتير"، قائلة : "دوري الأبطال من غير رونالدو كأنه بطولة عادية".

وأضافت: "قرعة دوري الأبطال.. عبث مجموعات دوري الأبطال فيها تحيز مش طبيعي لأنه كالعادة الريال مع أضعف الفرق لا جديد يعني".

 

 

 

 

سمية الخشاب تدعم الثانوية العامة 

وفي وقت سابق، تحدثت الفنانة سمية الخشاب عن دعمها لطلبة الثانوية العامة خلال الفترة الأخيرة، قائله: “أنا بساعد طلبة الثانوية العامة على السوشيال ميديا بمنتهى الحب مش عشان التريند، لكن عشان حاسة إني هقدر أفيدهم وعندي حاجة قادرة أقدمها”. 

وقالت سمية الخشاب في مداخلة هاتفية لبرنامج "خلاص صحينا" من تقديم مارينا المصري عبر محطة نجوم إف إم: " لو هيكون لي لقب أحب يكون (بنت البلد)، وبقول لطلبة الثانوية العامة ما تقلقوش وما تخافوش، والثانوية العامة مش نهاية الدنيا واللى مش هينجح في حاجة أكيد موهوب في حاجة تانية ممكن يلاقي نفسه فيها".

 

وتابعت سمية الخشاب: "أقول للأهالى كونوا فخورين بأولادكم ولازم تقفوا جنبهم وتشجعوهم، و جبت فى ثانوية عامة 96% وأكتر مادة كنت بخاف منها هى الجغرافيا وكنت بحب العربي والفرنساوي جدا، و اتعلمت من مدرس الفرنساوي علمنى الدقة في المواعيد".

 

واختتمت بأنها بتحضر لمسلسل قريب وهيكون حاجة مختلفة جدا إن شاء الله، وعندي أغنية جديدة هتقلب الدنيا. 

 

 

Go to top of page