رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

بعد غياب 365 يوما.. ريهام سعيد تعلن موعد عودتها ببرنامج «صبايا الشمس»

ريهام سعيد
ريهام سعيد

كشفت الإعلامية ريهام سعيد،عن انطلاق برنامجها الجديد، "صبايا الشمس"، بمقطع فيديو من كواليس تصوير حلقات البرنامج، نشرته عبر صفحتها الرسمية، بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام".

برنامج صبايا الشمس

وظهرت ريهام سعيد بالفيديو وهي بلوك جديد وتسريحة شعر جديدة، برفقة مصفف شعرها، وعبرت عن سعادتها لعودتها من جديد على الشاشة، ببرنامج "صبايا الشمس"، والذي سيعرض على قناة الشمس، قائلةً:" النهاردة يوم مهم جداً، البرنامج هيبدأ يوم 7 سبتمبر، يوم الأربعاء، والخميس، والجمعة، الساعة 10 مساءًمن كل أسبوع".

وتابعت:" أنا صممت على الناس كلها ترجع هي هي، وكل حاجة ترجع زي ماكانت، حتي مصفف شعري يكون نفسه، واسم البرنامج هيكون صبايا الشمس مش الخير".

وفي وقت سابق،

هاجمت الإعلاميةريهام سعيدمنتقدي، خبيرة التجميل إيمي تاتو، بعد تداول العديد من الأنباء حول تقديمها برنامج عبر فضائية الشمس.

وكتبتريهام سعيدعبر حسابها الشخصي بموقع فيسبوك:يا عالم الرحمة، أولا ايمي تاتو مش طالعة مذيعة على قناة الشمس دي فقرة في برنامج ليه مذيعة و الفقرة بتتكلم عن التجميل اللي هي اثبتت كفاءتها فيه.

وواصلت:ثانيا ايه كميه قله الادب دي وعلى فكره كل الي كاتب بوست يهاجم هايموت يشتغل في الاعلام هي ايمي الي خدت الفرصه منك ؟ لا محدش بياخد رزق حد.

وأضافت:على فكرة في ناس على الشاشات بفلوسها وفشلة ومحدش بيتكلم جيتوا على الغلبانة اللي نحتت في الصخر لحد ما وصلت،إيمي دمك خفيف و عندك كاريزما و تتحبي و هاتكسري الدنيا مش كل الي بيطلع علي الشاشه نسميه اعلامي في متدرب بس احنا بقينا صعب اوي.

وأختتمت ريهام سعيد:حد فكر ممكن تبقى هي نفسيتها عامله ازاي دلوقتي، مش مهم صح ؟ المهم تطلع عقدك علي الناس و بس وفيديوهاتها اللي عامله ملايين هو ده مش جمهور ؟ عيب بقى الفاشل يطلع عقده علي الناجح لان و الله ما هاتاخد اكتر من رزقك.

تم نسخ الرابط