الجمعة 25 يونيو 2021
حالا
رئيس التحرير
محمود سعد الدين

بتكلم مين كده.. أحمد سعد يعتدي على شاب بـ«القلم» أمام أسرته بالتجمع

موقع بصراحة الإخباري

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، منشورًا يتضمن اعتداء الفنان أحمد سعد على شاب صغير أمام أسرته، داخل بنزينة “إمارات مصر” بجوار “داون تاون” بسبب الرد عليه.

وقالت نهال سليمان في منشورها: "النهارده كنت في بنزينة إمارات مصر جنب داون تاون، وشوفت شاب صغير في العشرينات كان معدي من ورا عربية BMW x5/6 بيضة والعربية كانت بترجع بسرعة كانت هاتخبط الولد، فالولد كرد فعل طبيعي قال له -خلي بالك وأنت راجع يا حبيبي-، واتضح أن اللي كان راكب العربية الفنان أحمد سعد، فذهب إليه الفنان وقال له "بتكلم مين كده يلا؟"، فالولد رد عليه قال له -يلا؟ بكلمك أنت- وطبعًا الكلام ما جاش على هوا ولا على كرامة أحمد سعد اللي ضرب الولد بالقلم قدام أمه وأخته والناس كلها في البنزينة، ووقعه على الأرض قدام عربيتي بالضبط وقطع له تيشرته، و كرد فعل طبيعي مني أنا وأختي حاولنا نوقفه بالكلام، فرد علينا بشتائم قذرة جدًّا وابتسمنا ومشي بالعربية، الموقف ده بيّنلي قد ايه احنا بندي قيمة لأشخاص ماتستاهلش وبنسيبهم يعيشوا وسطينا عادي جدًّا".

 

وقامت الفتاة بتحديث المنشور، قائلة: "الشاب اللي البلطجي اعتدى عليه كلمنا وعرفنا منه أنه رجعله واعتذر له أنه "ضربه" والموضوع خلص، بس بالنسبالي الموضوع ماخلصش وأنا بحكي موقف شوفته، وتم التعرض عليا أنا وأختي فيه بالشتيمة، فالبوست هايفضل موجود لحد ما البلطجي ده يأخذ عقاب".

Go to top of page