الأحد 22 مايو 2022
حالا
رئيس التحرير
محمود سعد الدين
ads alshoura ads
البريد بانر alshoura ads

كهربا: أحب جمهور الزمالك.. والأهلي رفض منحي 20 مليون في الموسم

موقع بصراحة الإخباري

قال محمود عبدالمنعم كهربا، مهاجم الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، أنه دائمًا ينتصر على شيطانه على عكس ما يردده نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي.



وأكد كهربا في حديثه عبر قناة «المحور» مع الإعلامية بسمة وهبي في برنامج «العرافة» أنه لم يهرب من نادي الزمالك وأنه لم يحترف في البرتغال من أجل الانتقال إلى صفوف الأهلي.

 

 

وأوضح: «أنا مش بكدب ولا بخاف من حد ولا بكدب على حد، في الزمالك كانوا عارفين أني أهلاوي جدًا، ولما كنت بجيب هدف فطبيعي أنتمي للمكان اللي أنا فيه، وكنت ببوس شعار الزمالك لأن ده النادي اللي بلعب فيه وده رزقي، وما زلت أحب جماهير الزمالك رغم الشتائم التي تعرضت لها في الفترة الماضية».

وتطرق كهربا في حديثه حول اتهامة بالهروب إلى البرتغال من أجل العودة للأهلي، قائلا: «تجربتي في البرتغال كانت عادية والدليل أنني كنت هحترف في تركيا قبلها، ولو كدبت كنت أعلنت أني بكدب مش محتاج أني اعمل كدة علشان أروح الأهلي».

وأضاف: «أنا مش هارب وأنا بعمل كل اللي أنا عاوزه ومش بخون حد، ومسؤولو الزمالك هما اللي قصروا معايا وليس الجمهور الذي ما زلت أعشقه».

وأتم كهربا حديثه في هذا الصدد: «مشكلتي مع إدارة الزمالك، انا دهلت خزينة الزمالك 84 مليون جنيه وعندما طلبت زيادة راتبي رفضوا لذلك قررت الرحيل فروًا».

وتابع: «كنت طمعان أرجع بيتي الأهلي من تاني ومن صغري نفسي ألبس تيشرت الأهلي وانا كنت جاي نجم ومعايا فلوس ومش جاي طمعان وبيراميدز كان عارض عليا أرقام ولكنني رفضت من أجل العودة إلى بيتي».

وفجّر كهربا تصريحاته: «أنا طلبت في بداية مفاوضاتي مع الأهلي 20 مليون كراتب سنوي ولكن النادي رفض وبعد ذلك وقعت على بياض والنادي وضع القيمة المناسبة، ولحد دلوقتي أنا مخدتش حاجة ومخصوم مني لحد دلوقتي مليون و200 ألف جنيه».

Go to top of page